Salgs- og leveringsbetingelser
Herunder ses apto plus (PJ Production ApS) salgs -og leveringsbetingelser. Skulle du have nogle spørgsmål, som ikke bliver besvaret via nedenstående, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os via info@aptoplus.dk eller +45 86 81 23 75. Der tages forbehold for trykfejl, ændringer, valutakurs, etc.
1. Anvendelse & gyldighed
1.1 Betingelser betyder disse salgs- og leveringsbetingelser.
1.2 Sælger betyder apto plus ApS.
1.3 Køber betyder de erhvervsdrivende, som benytter Sælger som leverandør.
1.4 Parter betyder Sælger og Køber.
1.5 Produkt betyder enhver fysisk vare, el-artikel, eller kombination heraf, som leveres af Sælger, uanset om de er integreret i et andet produkt eller leveres separat.
1.6 Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser anvendes for alle B2B-leverancer foretaget af Sælger. Tilføjelser eller afvigelser til nedennævnte Betingelser, er kun gyldig ved skriftlig aftale mellem parterne.
apto plus
Hårup Skovvej 2
8600 Silkebog
Danmark
CVR-Nr.: DK-25862732
Tlf.: +45 86812375
E-Mail: info@aptoplus.dk
Web: www.aptoplus.dk
2. Tilbud & ordrebekræftelse
2.1 Tilbud er gældende 30 dage fra dateringen af tilbuddet, hvis ikke andet er aftalt. Købers accept skal være kommet til kundskab for Sælger inden acceptfristens udløb.
2.2 En ordre er først bindende når Sælger ordrebekræftelse foreligger. Ved eventuelle indsigelser mod ordrebekræftelsens indhold skal der foreligge skriftligt svar rettidigt.
3. Pris
3.1 Anførte priser er brutto i danske kroner, ekskl. moms. Alle ordre tillægges et miljøgebyr på kr. 30,00 ekskl. moms.
3.2 Separat prisliste er netto i danske kroner, ekskl. moms.
3.3 Sælger forbeholder sig retten til at regulere priserne uden varsel, ved prisstigninger fra underleverandører og på råmateriale. Ændringer i afgifter, skatter m.m., der berører Sælger, aflede en prisregulering.
3.4 Sælger tager forbehold for prisfejl og trykfejl i udsendt eller udleveret informationsmateriale, prislister, produktbeskrivelser, markedsføringsmateriale mv.
3.5 Priserne reguleres én gang årligt pr. 1. januar i henhold til Danmarks Statistiks nettoprisindeks, første gang 1. januar 2026.
4. Anulleringer & ændringer
4.1 Annullering eller ændring af en ordre, kan kun ske med Sælger skriftlige godkendelse, og de deraf afledte omkostninger er for Købers regning. Hvis ordren allerede er afsendt, frafalder muligheden for at annullering eller ændring af ordren.
4.2 Ved annullering skal Køber erstatte Sælgers omkostninger og tab, dog minimum et beløb, svarende til 10% af den aftalte købesum ekskl. merværdiafgift.
4.3 Projektordrer (specielle eller skræddersyede løsninger) kan annullering eller ændring kun ske med Sælgers skriftlige godkendelse. Køber er forpligtet til at dække alle allerede afholdte omkostninger samt eventuelle tab, som følge af annulleringen eller ændringen, uanset det almindelige minimumsbeløb.
5. Leveringstid
5.1 Leveringstiden er fastsat under forudsætning af, at alle specifikationer foreligger senest ved Sælger afgivelse af ordrebekræftelse. I modsat fald regnes leveringstiden fra tidspunktet, hvor sådanne specifikationer foreligger.
5.2 Lagervarer afsendes som udgangspunkt mellem 2-10 arbejdsdage. Specialprodukter leveres indenfor 45 arbejdsdage.
5.3 Hvis Sælger forlanger hel eller delvis forudbetaling, regnes leveringstiden fra tidspunktet, hvor Sælger har det forudbetalte beløb i hænde.
5.4 Eventuel overskridelse af leveringstiden berettiger ikke Køber til erstatning for indirekte tab såsom tabt fortjeneste, driftstab, følgeskade eller andre meromkostninger.
5.5 Force majeure foreligger, når Sælgers underleverandør forhindres helt eller delvist i, at opfylde påtagne kontraktlige forpligtelser som følge af krig, mobilisering, borgerlige uroligheder, naturkatastrofer, strejker eller lock-out, svigtende forsyninger af råmateriale, brand eller anden ødelæggelse af produktionsapparat eller enhver anden ekstraordinær begivenhed, som hindrer eller begrænser Sælgers sædvanlige produktionsgang, og som Sælger hverken kunne eller burde forudse ved kontraktens indgåelse.
5.6 Sælger kan i tilfælde af force majeure vælge at hæve den indgåede aftale helt eller delvist, og foretage levering snarest muligt efter.
6. Betaling
6.1 Betalingsbetingelser er netto 30 dage, medmindre andet er aftalt.
6.2 Betaling skal ske i henhold til de Betingelser, der er fastsat af Sælger iht. individuel kreditvurdering/debitorforsikring. Sælger forbeholder sig retten til at ændre aftalte betalingsbetingelser, hvis Købers betalingsevne svækkes efter aftalens indgåelse.
6.3 Betaling skal være Sælger i hænde senest på forfaldsdagen eller, hvis denne er en lørdag eller helligdag, på førstkommende hverdag derefter. Enhver forsinkelse med betaling giver Sælger ret til at tilbageholde yderligere leverancer og frigøre sig for samtlige forpligtelser i henhold til den indgåede aftale.
6.4 Ved for sen betaling har Sælger ret til, fra forfaldsdagen, at opkræve morarenter af sit tilgodehavende med 2,4 % pr. påbegyndt måned samt rykkergebyr på kr. 100,00 pr. rykker.
7. Ejendomsforhold
7.1 Sælger forbeholder sig ejendomsretten til enhver leverance, indtil betaling herfor er Sælger i hænde.
8. Levering
8.1 Alle varer leveres EX Works i henhold til gældende Incoterms. Risikoen for varen overgår til Køber på leveringstidspunktet, og forsendelse sker således for Købers regning og risiko. Hvis Sælger ikke, på tidspunktet for forsendelse, har modtaget nogen skriftlig instruks fra Køber vedr. forsendelse, vælges transportmiddel på vegne af Køber.
8.2 Ved ordre over kr. 10.000,- leveres der fragtfrit i Danmark gældende for brofaste øer.
8.3 Dropshipping direkte til en Privat forbruger fremsendes altid til nærmeste pakkeshop. Hvis pakken ikke bliver afhentet, og pakken derfor returneres til Sælger, forbeholder Sælger sig retten til at fakturere eventuelle følgeomkostninger til Køber.
8.4 Hvis fragtfirmaet forgæves forsøger at levere, skal vente, eller oplever andre udfordringer, som eventuelt kan medføre en meromkostning, forbeholder Sælger sig retten til at sende omkostningerne videre til Køber.
8.5 Køber er ansvarlig for at tegne og betale transportforsikring, hvis det ønskes. Sælger er i intet tilfælde ansvarlig for eventuelle transportskader.
8.6 EUR-paller og EUR-pallerammer skal ombyttes 1:1, eller vil blive viderefaktureret til Køber ved månedsafslutning. Forsendelser direkte til Købers kunde vil automatisk medføre faktura på emballagen.
9. Købers undersøgelsespligt & reklamation
9.1 Medmindre andet er skriftligt aftalt, er det Købers ansvar, at leverede produkter opfylder særlige krav, standarder eller godkendelser, der måtte gælde for Købers anvendelse eller videresalg. Kræves særlige afprøvninger eller godkendelser, er disse ikke inkluderet i leveringsomfanget, medmindre andet fremgår af ordrebekræftelsen.
9.2 Køber skal straks ved modtagelsen undersøge leverancen. Reklamation over mangler skal ske skriftligt og senest 7 dage efter, at manglen er eller burde være opdaget.
9.3 Ved væsentlige mangler, der konstateres inden for 12 måneder fra levering, gælder Købelovens regler om ophævelse og erstatning, medmindre andet er skriftligt aftalt.
9.4 Ovenstående berettiger ikke Køber til kompensation for drifts- og avance tab, meromkostninger, dagbøder eller andet tab som følge af den mangelfulde leverance fra Sælger.
10. Returvarer
10.1 Med godkendelse fra Sælger, kan varer returneres mod en returneringsafgift på 15%. Sælger afholder ikke omkostningerne i forbindelse med returvarer.
10.2 Returvarer skal returneres til Sælger i original og ubeskadiget emballage, forsvarligt pakket. Hvis den originale emballage er beskadiget eller ødelagt, påhviler det Køber at sørge for og bekoste forsvarlig emballering og pakning.
10.3 Returnerer Køber ikke en leverance på den måde, som er foreskrevet af Sælger, og beskadiges leverancen som følge deraf, mister kunden retten til at gøre mangelindsigelsen gældende.
10.4 Returnering af en leverance, som Sælger har anerkendt, er mangelfuld, sker for Sælger regning og risiko, hvis Sælgers instruktion, vedrørende emballering og forsendelsesmåde, overholdes af Køber. Sælger afholder imidlertid alene omkostninger i forbindelse med returnering af defekte varer og emballage, hvis Køber forudgående kontakter Sælger, for at denne kan disponere transporten.
11. Produktansvar
11.1 Sælger er ansvarlig for produktskader i overensstemmelse med den til enhver tid gældende danske produktansvarslov (Lov nr. 371 af 7. juni 1989) samt EU’s produktansvarsregler, herunder EU General Product Safety Regulation (EU 2023/988) og, når implementeret, EU Product Liability Directive (EU 2024/2853).
11.2 Ansvarsgrundlaget omfatter fysiske produkter, elektricitet, software og digitale komponenter, i det omfang lovgivningen definerer disse som “produkter”.
11.3 Sælger har tegnet produktansvarsforsikring, der dækker personskade og tingskade forårsaget af defekte produkter, i overensstemmelse med gældende lovgivning.
11.4 Fremsætter tredjemand erstatningskrav mod Køber, skal denne straks give skriftlig underretning til Sælger. Parterne skal samarbejde loyalt om sagsbehandlingen og følge forsikringsselskabets anvisninger.
11.5 I det omfang det er lovligt, fraskriver Sælger sig ansvar for indirekte tab, herunder driftstab, avancetab og følgeskader.
12. Garanti
12.1 Sælger yder 10 års garanti på sine produkter mod fabrikationsfejl.
12.2 Garantien dækker ombytning eller reparation, men ikke almindelig slitage eller fejl forårsaget af misbrug, uautoriseret ændring eller forkert installation.
13. Lovvalg & værneting
13.1 Eventuelle tvistigheder afgøres i henhold til dansk ret ved Sø- og Handelsretten i København.
12.2 International købelov nr. 733 af 7. december 1989 skal ikke være gældende mellem parterne.
Disse salgs- og leveringsbetingelser er senest revideret den 02.09.2025